Tuesday, 13 March 2012

Cinta High Class


Cinta high class berhak dimiliki oleh kita semua. Jangan tunggu esok. Hari ini juga kita mesti mencintai secara high class.

Jangan lupa, bantu si dia agar mampu mencintai secara high class juga.
Err, apa itu cinta high class?

Cup of LOVE?

Cintamu mendaulatkan Allah nombor SATU,Cintamu padaku kerana Allahmu yang satu,Cintamu bermujahadah menahan nafsu.


all about L.O.V.E
Mencintai seseorang di sisi Islam bukanlah "dari mata turun ke hati" tetapi ianya dari IMAN.
Cinta yang berlandaskan material semata belum tentu mendapat redho Allah.



"Ya Allah, aku memohon cinta-Mu dan cinta orang yang mencintai-Mu, dan amalan yang menyampaikan aku kepada cinta-Mu. Ya Allah, jadikanlah cinta-Mu lebih aku cintai dari diriku, keluargaku dan daripada air yang sejuk (ketika panas terik)." (HR al-Tarmizi).

'Jodohku, aku tidak tahu dirimu siapa dan entah di mana. Aku cuma tahu engkau ada, di dunia atau di syurga. Akan kusimpan perasaan ajaib ini. Akan kuluapkan untukmu setelah akad menghalalkan kita.' (Monolog Qani'ah Syumaila dalam novel Cinta High Class).


~Source Artikel IluvIslam.com~

And for me, CINTA  is just a word, until someone comes along and give it meaning...heheheehe..

Cinta oh Cinta

2 comments:

  1. Cinta oh cinta ....
    Where is mine ????

    ReplyDelete
  2. Tetapi itu semua bergantung kepada sejauh mana usaha dan doa...ehhee, am i rite?

    ReplyDelete