Monday, 9 April 2012

Terapi Mood


Kali nie, sye ketengah kan pasal mood terapi..hehe, mmg terapi ni utk diri sendiri gak, baik utk kesihatan fikiran ..yewww...

* Hidup ini, ada satu perkara yg perlu anda fahami.
Kadang-kadang org yg paling anda inginkan adalah org yang akan buatkan hidupmu menjadi lebih baik tanpanya.

* Jangan sia-sia kan air mata untuk orang yg telah meninggalkan anda bukan anda yang rugi kerana kehilanganya, sebaliknya dia yang rugi kerana kehilangan anda.

* Kadangkala anda harus berhenti daripada mempedulikan seseorg, bukan kerana anda membencinya tetapi kerana dia tidak pernah peduli akan kehadiran anda.

* Sahabat sejati adalah orang yang sudi menyayangi anda, biarpon dia telah mengetahui semua buruk dan baik anda, serta masih tetap setia disisi anda.

* Merenung jauh menyaksikan kebesaran Tuhan, deruan ombak menghempas pantai dan warna air kebiru-biruan membantu menenangkan fikiran.
Bahawa Rasulullah pernah bersabda, “Bahawa sesiapa yang mengalami masalah dan tekanan, tempat yang paling sesuai adalah beriadah di pantai sambil memandang laut yang tenang dan luas seperti lapangnya kotak fikiran tanpa masalah”.


Dan saya sedang cube/try/test utk mempergunakan senarai terapi2 diatas..ehehhee....



Remember tak, rsenye sye pernah story tentang NEMO, herewith is the conclusion of die puye life sekarang..

Mggu lepas, sye terima whatapps from her, she mostly be happy sekrang dan paling gumbira bila die story yang die akan berkahwin..Alhamdulillah..so, sye tye die, who is this guy?, then die ckp..wife to be no.2, OMG!...this time, sye tak reti nak tolak ayat tersebut...lame sye fikir ttg ini...
Maybe ini sudah tertulis dalam kamus hidup die, dan die anggap ia adalah takdir yang telah ditentukan oleh Allah..takder ape yg perlu sye buat, kecuali hanya doakan yg terbaik utk die..AMIN..

End of conversation with Whatapps, ader satu ayat yg die write-up yang boleh saye merenung dan berfikir sejenak...hurm...

Leen (awe-some nick nme time kt college), hidup ini pon sementara je..aku dah berusaha  nak apa yang aku nak...tp lastly aku redha dan berserah...Insya'Allah aku akan dapat harungi jalan yang aku pilih ni..doakan yg terbaik utk aku...Wslam..

Ape pon color dalam hidup kita, hadapi lah ia dengan SENYUMAN ok!



No comments:

Post a Comment